CrazYD


 
AnasayfaPortaLGaleriSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 A.B.D. Dışında Amerika'da Hip Hop Kültürü

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
IceBLue
קคtг๏ภ
קคtг๏ภ
avatar

Mesaj Sayısı : 1238
Yaş : 26
Nerden : South Park
Fanatik :
Kayıt tarihi : 20/07/08

MesajKonu: A.B.D. Dışında Amerika'da Hip Hop Kültürü   Perş. 7 Ağus. - 14:01

A.B.D. Dışında Amerika'da Hip Hop Kültürü
A.B.D. Dışında Amerika'da Hip Hop

Latin Rap zaten New York'taki Hip Hop kültürünün oluşumundan hemen sonra kendine yer edinmişti. Özellikle Porto Rikolu göçmen gençler “spanglish” (ispanyolca ve ingilizce) denebilecek çift dilli müzik yapmaya başladılar ve break dansın daha akrobatik hale gelmesinde rol oynadılar. Bu yüzden Hip Hop kültürünün Latin Amerika'ya ulaşması kolay oldu. Latin Amerikalıların hakim olduğu 1980'lerdeki "West Coast" (Batı Yakası) etkisi Güney Amerika'da görülebilir. Özellikle Cypress Hill grubunun etkisi büyüktür. 1990'larla East Coast'daki (Doğu Yakası) dönüşümle Porto Rikoluların daha etkin olması da Latin Amerika'da yansımasını buluyor.

Dominik Cumhuriyeti:
Yerel müzikle karışarak kendine has bir tarz oluşuyor: Merenge ile Rap=merenrap. Merenge ve bachata ile karışınca: raggeaton. Amerika’da Dominik kökenli ünlü Rapçiler var.

Panama ve Porto Riko:
Hip Hop kültürü buralara hızlıca geliyor ve yerel fomlarla birleşerek Reggaeton tarzı oluşuyor. Kullanılan dil İspanyolca.

Şili, Kolombiya, Peru:
Cypress Hill etkisi var.

Meksika:
1990'ların başı yeraltı olarak başlıyor. Amerikan-Latin, Cypress Hill etkisi var. Bunun yanında Rock-Rap yapan gruplar var.

Küba:
Hip Hop, Miami radyo ve televizyonları sayesinde geliyor. 1980'ler break dans furyası var. Fazla ilgi görülmeyen uzun bir aradan sonra 1990'lar ve Sovyetlerin çöküşüyle Kübalı gençler kendi sorunlarını ifade etmek için Rap müzik yapıyorlar.
Önceleri, Amerika kaynaklı olması sebebiyle genel bir beğenmeme var. Ama sonra Raperos (Rapçiler) kendilerini ifade edebilecekleri bir biçim olarak sahipleniyorlar ve yerel kültürle kaynaştırmalarıyla toplum tarafından kabul edilmeye başlıyor. Asıl olarak Amerika'da Siyah Özgürlük Ordusu hareketi üyesi bir kadının sürgün olarak Küba'ya gelmesiyle Küba'da Hip Hop kültürüne bakış değişiyor. Geldiğinde Küba'da Amerika'daki ticari Hip Hop'un taklit edildiğini görüyor ve müdahale etmek için Amerika'daki MalcomX hareketiyle işbirliği yaparak Amerika'nın ilerici Hip Hop gruplarını Küba'ya getiriyor. 1995'de Komünist Gençlik Örgütü sponsorluğunda genç sanatçılar destekleniyor. Hip Hop'un "toplumun sorunlarını yapıcı bir şekilde ortaya çıkarmasının, yeni bir toplum için çok faydalı olduğu görüşü" var. Castro'nun "devrim içinde kaldığı sürece (yani karşı-devrim olmadığı sürece) bütün eleştiriler önemlidir" ilkesiyle bakılıyor. Ancak Raperos hep tam sınırda kalıyor. Çünkü sözlerdeki eleştiri devrim için mi, yoksa karşı-devrimci mi tartışması var. Aynı organizasyon polis tarafından engellenirken kültür bakanlığı tarafından desteklenebiliyor.
Küba'da önemli bir kadın grubu var (2000'ler): Krudas. Dilin kullanımına feminist bir müdahale amacıyla denemeler var. Çoğul "ben" kullanımı (I-he, ya da I-she gibi)
Devlet, Küba Rap Ajansını kuruyor ve televizyon programlarıyla destekleniyor. Uluslararası Alamar Rap Festivali düzenleniyor.

Brezilya:
Dünyanın büyük Hip Hop kültürlerinden biri Brezilya'da oluşuyor. Hip Hop yerine hippy hoppy kullanılıyor. Hip Hop kültürü bir bütün olarak yaşanıyor: Rap müzik, break dans ve grafiti. Merkez Sao Paulo şehri. Sosyal ve etnik yapının etkisi var. Gelir adaletsizliği, fırsat eşitsizliği, yolsuzluk eleştirisi ve uyuşturucu-karşıtı söylemler var.
Brezilya'nın diğer şehirlerinde daha melez tarzlar 1990'larda ortaya çıkıyor: manguebeat (maracatu, coco, punk-rock, hiphop karışımı)… Ayrıca hiphop-samba karışımı bir tarz da var.
Hip Hop kültürü Sao Paulo merkezinde break dansçılar ile başlıyor. Polis ve işyeri sahipleri break dansçıları merkezden kovuyor. Break dansçılar şehrin biraz daha kenarında bir yer buluyorlar. Sonrasında Rapçiler ve break dansçılar arasında çıkan gerilimler sonucunda bazı dansçılar Rapçi oluyor. Sao Paulo'da Hip Hop kültürü Rap müzikle devam ediyor. Brezilyalı grupların çıkardığı ilk albüm 1988'de… Temalar Sao Paulo varoşlarındaki siyah gençlerin zor hayatı, şiddet ve sosyal baskı.
Racionais grubu bütün Hip Hopçıları bilinçlenme ve birleşmeye çağırıyor. Sosyal hizmet veren politik bir örgütlülük halini alıyor. Örneğin Public Enemy'nin Brezilya turnesi için organizasyon yapıyorlar.
1990'ların başında beklenmedik şekilde orta-sınıf beyaz bir grup ortaya çıkıyor. "Başbakanı öldürmek gurur verici" gibi sözlerle yolsuzluk yapan başbakanı eleştiriyorlar ve Brezilya'da bütün kesimler arasında popülerleşiyorlar.
1990'larla Hip Hop diğer şehirlere de yayılıyor. Ama düşüşe geçiyor. Rock müzikle kaynaştırma denemeleri var.
Bu sessiz dönem Pavilhao 9 grubunun kurulmasıyla sona eriyor. (Pavilhao 9, Carandiru hapishanesinde, polisin 100 mahkumu öldürdüğü kısımın adı)
1998'de yeni bir yükseliş gerçekleşiyor. Racionais öncülüğünde çıkan albüm artık varoşları aşıyor. "Surviving in hell" (Cehennemde hayatta kalmak) albümü, 1 Ekim 1992'deki toplu katliamdan bir gün önce mahkumların günlüklerinden yararlanılarak hazırlanıyor ve belgesel niteliğinde bir klip hazırlanıyor. MTV'de ödül alıyor.
1990'ların sonlarına doğru samba ile miksleme (karıştırılma) denemeleri oluyor. Sao Paulo dışında da gruplar var ama merkez hep Sao Paulo. Dünya'da Gansta Rap furyası oluştuğunda "eski" uyuşturucu mafyası lideri öncülüğünde bir grup kuruluyor. [11]

Kanada:
1980'lerin sonunda geliyor. Amerikan etkisi var ama yerel gruplar üzerinden yürüyor. Ancak çok popüler olmuyor.

Amerikan Yerlileri:
Yerli Gençler Hareketi kurucuları aynı zamanda Rapçiler: "anlamsız, üretimsiz ve ilerici olmayan şeylerle işimiz olmaz."
Sosyal meselelere değinen pozitif ya da politik müzik yapmayı hedefliyorlar. Yerli Gençler Hareketi gevşek bir örgütlenme, resmi bir üyelik yok. Eylemler ve protestolar düzenliyorlar ama asıl olarak Hip Hop atölyelerine yoğunlaşıyorlar. Sözlerde şiddet var; örn "(işgalci) polisleri öldürün" gibi… Ama burada politik isyanın ifade edilmesi var ve politik şiddete karşı durma var. "Silahı eline al ve komşunu öldür" yerine "Silahını al ve sömürge askerlerini öldür" arasında fark olduğunu düşünüyorlar. Aynı zamanda geçmişlerine ait geleneksel öyküleri de kullanarak geçmişle bağ kurmayı hedefliyorlar. [12]

Grönland:
1984’le beraber Amerika'nın etkisiyle Hip Hop ile tanışıyor. Daha sonra çıkan yerel gruplar daha saldırgan ve eleştirel… Toplumu çocuklarıyla ilgilenmedikleri için eleştiriyorlar.

_________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://crazyd.wwooww.net
 
A.B.D. Dışında Amerika'da Hip Hop Kültürü
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» adım adım psn hesabı alma

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
CrazYD :: Music :: Rap :: Yabancı Rap-
Buraya geçin: